FAQ & Forventningsafstemning
1. 12 måneders formodningsregel:
Politikken hos Autooutlet ApS er, at vi de første 12 måneder vil fejlsøge på en hvilken som helst reklameret fejl. Vi vil som udgangspunkt udbedre alt de første 6 måneder, hvis ikke det er forudsaget af skade, fejlbrug eller almindeligt slid & ælde. Efterfølgende vil det være en vurderingssag ud fra bilens livscyklus, altså årgang/kilometer etc.
2. Fejl i annoncering:
Hvis vi imod forventning har fejlannonceret med udstyr eller tekniske data, har du krav på kompensation. Her skal vi i fællesskab aftale en rimelig udbedring. Det kan f.eks. være at vi monterer manglende annonceret udstyr eller måske køber bilen tilbage. Det kan også løses med en økonomisk kompensation, der typisk vil løbe fra 1-10.000,- afhængig af fejlens størrelse, og om bilens værdi er forvrænget i forhold til det annoncerede.
3. Kosmetiskfejl:
Hvis man oplever at finde kosmetisk fejl såsom stenslag, ridser, små buler eller lygtefugt (særligt ved LED), som vi ikke har aftalt noget om ved aftalens indgåelse, er vi ikke forpligtede til at udbedre dette. Dette skal aftales inden levering, særligt af hensyn til, at vi forhandler brugte og ikke nye biler. Hvis man meget kort tid efter levering (1-2 dage) finder noget, er man velkommen til at ringe alligevel og så kigger vi på det i fællesskab.
4. Fejl på ”gratis ting”:
Hvis man i forbindelse med handlen modtager tilhørende vinterhjul, tagbøjler eller lignede, som man IKKE har betalt for, skal man ikke forvente reklamationsret. Hvis der er fejl på det du modtager, vil vi naturligvis udbedre fejlen, men vi skifter for eksempel ikke et sæt dæk man har fået gratis 1 år efter modtagelse af bilen.
5. Købeloven:
Vi dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret. Købeloven dækker ikke almindeligt slid & ælde
6. Ved værksteds og reklamations arbejde:
Vi vil så vidt muligt altid sørge for en gratis lånebil, hvis dette er ledigt. Hvis det ikke er, eller værkstedsarbejdet begynder med meget kort varsel, kan man ikke i alle tilfælde forvente gratis lånebil (men det vil vi altid bestræbe os på).
Oplever man fejl på bilen efter værkstedsbesøg skal der rettes henvendelse til det værksted som har udført arbejdet.
7. Alle Garantier:
Skal forventes at gælde ud fra den police, man modtager ved leveringen.
8. Hvis man har modtaget en brugtbilstest:
Ved fejl der er markeret med ”OK”, er fejlen udbedret, og man vil ikke nødvendigvis modtage en ny test-folder.
9. Købers pligt til at aftage det købte når slutseddelen er underskrevet:
Når vi kan påvise at have haft en udgift er køber forpligtet til at aftage det købte inden 6 dage efter det er meldt klar til levering.
Undlader køber dette, er denne erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler.
10. Vedligehold:
Det er købers egen pligt at vedligeholde og servicere deres bil. En bil består af mange sliddele som vil gå under almindeligt vedligehold blandt andet dæk, bremser, styrtøj & bilens 12v batteri (særligt når det er kold)
11. Booking af prøvetur
En prøveturs booking er ikke det samme som en reservation. Vi skal sælge til den første som er villig til at underskrive en købsaftale.
12. Engrossalg til CVR-nummer
Du er velkommen til at kontakte os for spørgsmål, men du skal forvente en høflig selvbetjening på disse biler. En bil som falder udenfor vores normale varelager sortiment grundet alder, kilometer eller lignede, kan godt være en udmærket bil alligevel. Den kan stadigvæk godt være både nysynet, ny-serviceret eller have fået fortaget anden reparation i forbindelse med at den sættes til salg. Dog kan man ikke forvente samme oplevelse som ved køb af en dyrere detail bil.
En engrosbil sælges altid til et CVR-nummer, men kan indregistreres til en privatperson.
Kontakt:
Vi bestræber os altid på at yde den bedste service, og man er altid velkommen til at kontakte os på telefon: 25 15 32 00 eller e-mail: info@au2outlet.dk, hvis man har spørgsmål eller lign.